کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

مضرات لیزر موهای زائد چیست؟

مضرات لیزر موهای زائد چیست؟

مضرات لیزر موهای زائد 

لیزر موهای زائد را می توان به عنوان بهترین و موثر ترین راه برای از بین موهای زائد معرفی کرد. laser hair removal مورد استقبال افرادی که به دنبال راه حلی ماندگارتر از سایر روش ها می باشند، قرار گرفته است.

 

مضرات لیزر موهای زائد چیست

 

برای اکثر افراد، لیزر موهای زائد راهی مطمئن برای خلاص شدن از شر موها در مکان های ناخواسته به طور دائم یا برای طولانی مدت است. استفاده از لیزر برای جلوگیری از رشد موهای جدید با سوزاندن فولیکول های مو روشی موثر می باشد.

با این حال، قبل از شروع درمان، افراد باید خود را از برخی از عوارض لیزر موهای زائد آگاه کنند.

 

لیزر موهای زائد چه تاثیری دارد؟

اگر از اصلاح، موچین یا اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد خود خسته شده اید، لیزر موهای زائد می تواند بهترین گزینه ممکن برای از بین بردن موهای زائد باشد.

laser hair removal یکی از متداول ترین روش های از بین بردن موهای زائد می باشد که با استفاده از پرتو نور قوی که به فولیکول های مو تابانده می شود باعث از بین رفتن آن ها و جلوگیری از رشد موهای جدید می شود.

 

لیزر موهای زائد چه تاثیری دارد

 

لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای زائد از جمله صورت، پا، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و مناطق دیگر مفید می باشد و می تواند موهای تیره و درشت را به طور انتخابی هدف قرار دهد در حالی که بافت پوست اطراف آسیب نبیند.

سرعت هر پالس لیزر در کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند مناطق زیادی را تحت درمان قرار دهد. نواحی کوچک مانند لب فوقانی در کمتر از یک دقیقه قابل درمان هستند و مناطق بزرگ مانند کمر یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

مراجعه به یک کلینیک زیبایی معتبر و انجام laser hair removal توسط پزشک متخصص با تجربه و آموزش ‌دیده‌ امر بسیار مهمی به شمار می رود. لیزر موهای زائد نیاز به مهارت و تکنیک پزشک متخصص دارد و در صورتی که توسط پزشک انجام شود پرتوهای لیزر با دقت کار می کنند و می توانند موهای زائد را بدون آسیب رساندن به پوست اطراف آن مورد هدف قرار دهند.

پس از انجام laser hair removal دیگر نیازی نخواهید داشت که پول خود را صرف معالجه منظم و گران قیمت موم، کرم های موبر، تیغ یا سایر روش های از بین بردن موهای زائد کنید.

لیزر موهای زائد ممکن است بیشتر از قبل و سایر روش های برای شما هزینه داشته باشد، اما در طول زندگی شما با صرف هزینه های دیگر با انجام لیزر صرفه جویی انجام داده اید.

 

عوارض جانبی و خطرات ناشی از لیزر موهای زائد

اکثر افرادی که از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کرده اند دریافته اند که خطرات بهداشتی در دراز مدت در رابطه با laser hair removal وجود ندارد. با این حال، برخی از افراد ممکن است بعد از لیزر موهای زائد، عوارض جانبی جزئی را تجربه کنند.

کسانی که متقاضی لیزر موهای زائد می باشند باید از متخصص پوست خود بخواهند که قبل از انجام این کار روی قسمت وسیعی از پوست، چگونگی واکنش لیزر را در یک قسمت کوچک از سطح پوست امتحان کنند.

افرادی که مایل به درمان با لیزر موهای زائد هستند، باید به پزشک متخصص و کاملاً واجد شرایط مراجعه کنند. بعد از laser hair removal، چندین عارضه متفاوت ایجاد می شود. بیشتر عوارض جانبی جزئی و موقتی هستند.

کسانی که عوارض جانبی پایداری را تجربه کنند، باید با متخصص پوست خود مشورت کنند. در حالت کلی می توان عوامل زیر را به عنوان عوارض جانبی پس از laser hair removal تعیین کرد:

  • قرمزی و سوزش: لیزر موهای زائد به فولیکول های مو آسیب می رساند. بدن انسان به این امر واکنش نشان می دهد و بسیاری از افراد قرمزی و سوزش را در مناطق تحت درمان قرار گرفته تجربه می کنند.

ممکن است پوست دچار لک شود و حتی ممکن است کمی تورم ایجاد شود. علائم معمولاً کوتاه مدت است. ناحیه آسیب دیده ممکن است شبیه به پوستی باشد که به تازگی اپیلاسیون شده است. معمولاً در طی چند ساعت پس از درمان قرمزی و تورم کاهش می یابد.

  • پوسته پوسته شدن: برخی از افراد ممکن است پوسته پوسته شدن پوست را در ناحیه درمان شده توسط لیزر تجربه کنند. به طور معمول یک موضوع جزئی است اما می تواند ناخوشایند باشد.

پوسته پوسته شدن بعضی اوقات می تواند منجر به ایجاد زخم شود. با مراقبت از منطقه تحت درمان پس از لیزر، پس از مشورت با پزشک می توانید با استفاده از مرطوب کننده از بروز هرگونه مشکل پایدار در این روش درمانی جلوگیری کند.

  • تغییر در رنگ پوست: برخی از افراد ممکن است متوجه تغییرات جزئی رنگ پوست در ناحیه تحت درمان شوند. به دنبال لیزر موهای زائد ممکن است کمی تیره تر یا روشن تر شود.

ممکن است افرادی که پوست روشن تری دارند، تغییرات رنگی تیره تری را تجربه کنند و افرادی که رنگ پوست تیره دارند ممکن است مستعد ابتلا به تغییر رنگ های روشن باشند. این تغییرات به مرور زمان از بین می روند و پوست به حالت عادی باز می گردد.

 

آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد روش پیشرفته و مدرنی برای رفع موهای زائد می باشد که این روز ها شایعاتی در رابطه با عوارض جدی آن وجود دارد.

طبق نظر محققان هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای ضرر جدی دارد و باعث نازایی یا سرطان و سایر مشکلات می شود، وجود ندارد. لیزر فقط به پوست نفوذ می کنند و به اندام های دیگر آسیب نمی رساند و آن ها را تحت تأثیر قرار نمی دهد. لیزر موهای زائد حتی در مناطق حساس مانند بیکینی و کشاله ران نیز بی خطر است.

همچنین در سال های اخیر، لیزرهایی که می توانند در خانه برای رفع موهای زائد استفاده شوند، در دسترس قرار گرفتند. این دستگاه ها ممکن است باعث کاهش موی های زائد شوند اما هیچ مطالعه ای در رابطه با میزان ایمن و مؤثر بودن و مقایسه این دستگاه ها با لیزر موهای زائد که در مطب پزشک انجام می شود، انجام نشده است.

همچنین توصیه می شود اگر باردار هستید تا زمان انجام زایمان منتظر بمانید. دلیل این امر کمبود شواهد در مورد عدم استفاده از لیزر در دوران بارداری می باشد.

 

معایب و مضرات لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به ندرت می تواند منجر به بروز عوارض جانبی شدیدی شود اما در صورتی که از کیت های لیزر در منزل استفاده می کنید یا اگر از طرف ارائه دهنده ای که آموزش دیده و مجوز نداشته باشد به دنبال درمان هستید، احتمال افزایش خطر و عوارض جانبی وجود خواهد داشت.

عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد شامل موارد زیر می باشد:

  • تغییر در بافت کلی پوست: اگر اخیراً پوست خود را برنزه کرده اید، ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار داشته باشید.
  • جای زخم: جای زخم بیشتر در افرادی که بافت فیبری پوست آن ها یا همان اسکار دارند به وجود خواهد آمد.
  • تاول ها و پوسته پوسته شدن پوست: در صورتی که پس از لیزر موهای زائد به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار بگیرید، به وجود خواهد آمد.

در مورد این عوارض جانبی با پزشک خود صحبت کنید. اگرچه آنها بسیار نادر هستند، اما بهتر که از آن ها آگاه باشید. در صورت بروز هر یک از این علائم بعد از laser hair removal با پزشک خود تماس بگیرید.

 

آیا لیزر موهای زائد باعث بروز بیماری خواهد شد؟

بسیاری از افرادی که متقاضی لیزر موهای زائد می باشند، نگران اشعه لیزر و ارتباط آن با بروز بیماری ها هستند. لیزر موهای زائد یک روش نوین پزشکی است که از یک پرتوی متمرکز از نور برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند.

هنگام لیزر موهای زاید، لیزر نوری را منتشر می کند که توسط رنگدانه (ملانین) در مو جذب می شود. انرژی نور لیزر به گرما تبدیل می شود و به کیسه های لوله ای شکل داخل پوست (فولیکول های مو) که باعث ایجاد رشد مو می شوند آسیب می رساند و رشد موها را مهار یا به تأخیر می اندازد.

انرژی پرتو لیزر هیچگونه اشعه یونیزه کننده ای ایجاد نمی کند. در عوض فقط اشعه غیر یونیزان تولید می کند و جای هیچگونه نگرانی ندارد. انرژی نوری که از لیزر درمانی حاصل می شود، به صورت سطحی در سطح پوست باقی می ماند و باعث بروز بیماری نخواهد شد.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو مارال” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از هزینه لیزر موهای زائد خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02144120537 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد