کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

لیزر موهای زائد یا الکترولیز؟ کدام بهتر است؟

از بین بردن موهای زائد در دهه های اخیر، تبدیل به یکی از موضوعاتی شده که پزشکان و داروسازان برای ایجاد راه حل های دائمی و ایمن برای آن تلاش می کنند.

 

لیزر موهای زائد یا الکترولیز

 

روش های بسیار گوناگونی مانند لیزر موهای زائد برای ازبین بردن این موها در این سال ها پیشنهاد شده، بیشتر این روش ها همه ی فاکتور های مهم برای متقاضیان را به صورت یکجا ندارند.

بعضی از این روش ها با درد و ناراحتی های زیادی همراه می شوند. برخی دیگر توانایی از بین بردن موهای زائد را به طور کامل و دائمی ندارند.

بعضی دیگر بسیار زمان صرف میکنند. در میان روش های گوناگون، دو روش لیزر موهای زائد و الکترولیز، از روش هایی اند که در زمان کوتاهی به دلیل نتایج بسیار خوب و ایده آل محبوب و همه گیر شده اند.

 

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

لیزر موهای زائد، با استفاده از دستگاه مخصوص لیزر انجام می گیرد. برای انجام laser hair removal، پزشک، دستگاه لیزر را در مجاورت پوست شما قرار می دهد.

برای اینکه نور ایجاد شده توسط لیزر به چشم شما آسیب نزند، شما باید از عینک مخصوص استفاده کنید. نور ایجاد شده توسط دستگاه لیزر، از پوست عبور کرده و به فولیکول های مو می رسد.

 

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود

 

در این هنگام، انرژی نور به انرژی گرمایی تبدیل می شود و اصطلاحا باعث سوختن و ضعیف کردن فولیکول مو می شود. مدتی پس از درمان موهای زائد ریزش پیدا می کنند و از بین می روند.

به طور معمول یک جلسه درمان، برای از بین بردن تمام موهای زائد کفایت نمی کند و در هر جلسه از لیزر موهای زائد، حدود 10 تا 25 درصد از موها به درمان پاسخ می دهند.

موهایی که پس از Laser hair removal رشد می کنند، نازک تر و ضعیف تر از قبل اند. معمولا لیزر موهای زائد در طول دو تا شش جلسه ی درمانی، باعث ضعیف شدن یا از بین رفتن همه ی موها می شود و برای رنگ مو و پوست های مختلف، از دستگاه های لیزر متفاوتی استفاده می شود.

ولی به طور کلی لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست های روشن و موهای تیره دارند، نتیجه بهتری ایجاد می کند.

در بین هر جلسه از انجام لیزر موهای زائد، موها باید رشد کرده باشند و قابل دیده شدن باشند. لیزر موهای زائد معمولا در طول شش ماه نتیجه ی دلخواه تان را به وجود می آورد.

قبل از هر جلسه ی laser hair removal بسته به نوع دستگاه مورد استفاده، ممکن است پزشک یا دستیار پزشک برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی ژل خنک کننده ای به پوست شما اعمال کنند.

 

الکترولیز چیست و چگونه انجام می شود؟

در الکترولیز، سلول های ایجاد مو از بین رفته و از رشد موها مانند لیزر موهای زائد به صورت دائمی جلوگیری می شود. متخصصان الکترولیز، سوزن بسیار نازک و باریکی را در داخل فولیکول مو قرار و با ایجاد جریان الکتریکی بسیار کوچکی، فولیکول ها و سلول های ایجاد کننده ی مو را از بین می برند.

جریان الکتریکی توانایی ترمیم فولیکول و رشد مجدد مو را از بین می برد.

فرآیند الکترولیز باید بر روی تک تک فولیکول های موهای زائد انجام گیرد به همین دلیل به چندین جلسه برای از بین بردن همه ی موهای زائد نیاز دارد. الکترولیز به رنگ مو و پوست بستگی ندارد ولی می تواند به دلایلی مانند استفاده از بعضی دارو ها و بعضی هورمون ها، نتیجه بخش نبوده و موهای زائد دوباره رشد کنند. البته معمولا نتایج حاصل دائمی اند.

 

مقایسه الکترولیز و لیزر موهای زائد

هر دو روش لیزر موهای زائد و الکترولیز از روش های از بین بردن مو های زائد به صورت دائمی و طولانی مدت اند و هر دو با هدف قرار دادن سلول های ایجاد کننده ی مو و فولیکول های زیر پوست کار می کنند.

در میان این دو روش محبوب، laser hair removal از محبوبیت بیشتر برخوردار است. البته به نظر می رسد محبوبیت هر دو روش در طول زمان در حال افزایش است.

یکی از دلایل محبوبیت بیشتر لیزر موهای زائد این است که این عمل می تواند در تقریبا هر نقطه از صورت و بدن بجز ناحیه ی چشم انجام شود. دوره ریکاوری بعد از لیزر کوتاه است و بعد از هر جلسه ی درمانی می توانید کار های روزانه ی خود را انجام دهید.

ممکن است موها دوباره رشد کنند اما نسبت به قبل نازک تر و کوتاه تر خواهند بود و طی جلسات درمانی بعدی laser hair removal موها از بین می روند.

اگر پوست روشن وموهای تیره داشته باشید، لیزر موهای زائد به شما ایده آل ترین نتایج را می دهد. عوارض جانبی مثل التهاب، قرمزی و خارش در هر دو روش laser hair removal و الکترولیز وجود دارند. اگر پزشک متخصصی قابل اطمینان و با تجربه فرآیند لیزر موهای زائد را انجام دهد، خطر این عوارض کمتر خواهد بود و در طول پروسه آرامش بیشتری خواهید داشت.

فرآیند الکترولیز کند تر صورت می گیرد و به زمان طولانی تری نیاز دارد. همچنین نتیجه ی این فرآیند به رنگ و نوع پوست و مو بستگی ندارد. عوارض جانبی هر دو فرآیند الکترولیز و لیزر موهای زائد تقریبا یکسان اند اما احتمال رخ دادن این عوارض جانبی در الکترولیز معمولا کمتر است.

عوارض جانبی حاصل از هر دو روش شامل قرمزی و خارش، التهاب، ورم و کبودی جزئی می شود که معمولا همه ی این عوارض در طول یک یا دو روز از بین می روند.

البته در الکترولیز ممکن است عفونت های ناشی از استفاده از سوزن های غیر استریل نیز اتفاق بیفتد. هر دو روش از روش های آرایشی محسوب می شوند و هزینه ای توسط بیمه برای درمان پرداخت نمی شود.

 

لیزر موهای زائد بهتر است یا الکترولیز

در واقع هر دو روش نتایج دائمی ایجاد می کنند. نکته ی منفی درباره ی روش الکترولیز این است که این روش به زمان بسیار زیاد تر و جلسه های درمانی بیشتری نسبت به لیزر موهای زائد نیاز دارد؛ بنابراین اگر در محدودیت زمانی قرار دارید یا مایلید نتایج زودتر حاصل شوند، توصیه ی متخصصان به شما گزینه ی لیزر موهای زائد خواهد بود.

لیزر موهای زائد ممکن است برای همه انواع و رنگ های پوست و مو مناسب نباشد و باید با مشورت پزشک صورت گیرد در حالی که الکترولیز برای همه رنگ پوست و مو مناسب است.

افرادی که تحت درمان الکترولیز قرار می گیرند به طور معمول درد یا ناراحتی تجربه می کنند که در جلسات laser hair removal این گونه نیست. البته این درد و ناراحتی می تواند با مصرف مسکن و استفاده از کمپرس یخ درمان شود.

 

هزینه های لیزر موهای زائد و الکترولیز

مبلغی که در هر دو روش الکترولیز و لیزر موهای زائد پرداخت می کنید بستگی به بزرگی منطقه تحت درمان دارد. الکترولیز در یک جلسه برای یک ناحیه ی مساوری نسبت به لیزر موهای زاید، هزینه ی کمتری دارد ولی ممکن است به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشد. البته هزینه ها بسته به پزشک معالج می تواند متفاوت باشد.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو مارال” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از هزینه لیزر موهای زائد خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02144120537 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد