کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

کلینیک تخصصی پوست و مو مارال

تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل

هایپر هیدروز زیر بغل به تعریق بیش از حد غدد عرق زیر بغل که حتی در روزهایی که هوا گرم نیست وجود دارد، گفته می شود. امروزه یکی از درمان هایی که برای رفع این مشکل انجام می شود، تزریق بوتاکس زیر بغل است اما آیا botox injection به زیر بغل می تواند راه حل مناسبی برای رفع این مشکل باشد؟

 

تزریق بوتاکس زیر بغل

 

 

با توجه به تحقیقات انجام گرفته توسط پزشکان تزریق بوتاکس به زیر بغل یکی از بهترین راه حل های موجود برای رفع مشکل تعریق شدید زیر بغل است و همین طور botox injection به زیر بغل نسبت به روش های دیگر روشی ایمن تر و تاثیر گذار تر است.

با تحقیقات انجام گرفته بر روی بیمارانی که تزریق بوتاکس به زیر بغل را انجام داده اند مشخص شده است که botox injection زیر بغل می تواند تا 87 درصد از تعریق بیش از حد غدد عرق زیر بغل بکاهد.

اما آیا botox injection زیر بغل بدون خطر و عوارض جانبی است؟ و بعد از انجام تزریق بوتاکس زیر بغل نیاز به انجام مراقبت های خاصی نیست؟

 

بوتاکس چیست و تزریق بوتاکس زیر بغل چگونه انجام می شود

 

بوتاکس چیست و تزریق بوتاکس زیر بغل چگونه انجام می شود

تزریق بوتاکس با استفاده از سم نوعی باکتری به نام بوتولونیم انجام می شود. سم باکتری بوتولونیم در مواد غذایی باعث ایجاد بوتولیسم که نوعی مسمومیت غذایی است می شود.

اما با توجه به این که سم بوتولینم می تواند مسمومیت در بدن ایجاد کند، در صورتی که پزشک بتواند درست از سم بوتولونیم استفاده کند می توان از سم بوتولونیم در تزریق بوتاکس و در رفع بسیاری از بیماری ها استفاده کرد.

تزریق بوتاکس برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از موارد استفاده botox injection رفع مشکل هایپر هیدروز زیر بغل (تعریق بیش از حد زیر بغل) است.

پزشک متخصص تزریق بوتاکس زیر بغل را توسط نوعی سوزن ریز انجام می دهد و بوتاکس را که همان سم بوتولونیم است، در زیر پوست شما تزریق می کند. چندین مرتبه botox injection را تکرار می کند تا در ناحیه مورد نظر به طور کامل تزریق انجام گرفته باشد.

پزشک متخصص در بعضی موارد برای آن که از درد بیمار حین انجام botox injection زیر بغل جلوگیری کند قبل از انجام تزریق بوتاکس به زیر بغل مقداری آرام بخش به بیمار تزریق می کند.

سم بوتولونیمی که از طریق تزریق بوتاکس زیر بغل وارد بدن شده، اعصابی که باعث فعالیت غدد عرق زیر بغل می شود را از کار می اندازد.

با از کار افتادن اعصابی که غدد عرق را کنترل می کنند، از تعریق بیش از حد زیر بغل جلوگیری می شود و میزان ترشح غدد عرق زیر بغل بسیار کاهش می یابد.

 

عوارض جانبی و خطرات تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل هم مانند هر روش دیگری در صورتی که به درستی انجام نشود ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد که برخی از خطرات و عوارض جانبی بعد از botox injection زیر بغل در پایین ذکر شده است.

  1. درد
  2. کبودی
  3. ضعف عضلانی
  4. از دست دادن کنترل مثانه
  5. دید مشکل

برخی از عوارض گفته شده به نادر اتفاق می افتد و فقط در صورتی با خطرات و عوارض جانبی گفته شده بعد از تزریق بوتاکس مواجه خواهید شد که بوتاکس روی کل بدن شما تاثیر بگذارد و همین طور پزشک نادرستی را برای botox injection زیر بغل انتخاب کرده باشید.

به همین دلیل بهتر است قبل از انجام بوتاکس زیر بغل برای انتخاب پزشک مناسب تحقیق کنید و پزشک متخصص و با تجربه ای را انتخاب کنید.

اگر پزشک مناسبی را برای تزریق بوتاکس انتخاب کنید می توانید بدون هیچ نگرانی از بابت بروز عوارض جانبی و خطرات احتمالی botox injection زیر بغل را انجام دهید.

 

مراقبت های تزریق بوتاکس زیر بغل

برای اینکه از تزریق بوتاکس زیر بغل انجام شده، نتیجه بهتری مشاهده کنید پیشنهاد می شود که مواردی را قبل و بعد از انجام botox injection زیر بغل رعایت کنید. در پایین برخی از مواردی را که باید انجام دهید ذکر شده است.

1- مراقبت های قبل از انجام بوتاکس:

  1. از 3 یا 4 روز قبل از تراشیدن زیر بغل خود خودداری کنید.
  2. اگر از رقیق کننده ی خون استفاده می کنید، حتما برای استفاده از رقیق کننده خون از پزشک خود مشورت بگیرید. ممکن است لازم باشد چند روز قبل از انجام بوتاکس زیر بغل از رقیق کننده ی خون استفاده نکنید.
  3. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که کسانی که چند روز قبل از انجام botox injection زیر بغل از مکمل ها استفاده می کردند نتیجه بهتری از تزریق بوتاکس به زیر بغل خود گرفته اند. به همین دلیل بهتر است با مشورت با پزشک خود از قرص های مکمل، چند روز قبل از botox injection زیر بغل استفاده کنید.

2- مراقبت های بعد از انجام بوتاکس زیر بغل:

  1. تا چند ساعت ایستاده بمانید و خم نشوید.
  2. تا چند ساعت ویتامین E مصرف نکنید.
  3. تا 24 ساعت از دئودورانت ها استفاده نکنید.
  4. تا 24 ساعت به زیر بغل خود دست نزنید و ناحیه ای که botox injection انجام شده را ماساژ ندهید.
  5. تا چند روز ورزش نکنید.
  6. تا چند روز از شنا کردن و رفتن به سونا خودداری کنید.
  7. به مدت یک هفته هیچ یک از میکرودرم ابریژن، الکترولیز، لیزر درمانی و یا هر نوع درمان زیبایی الکتریکی را انجام ندهید.

بهتر است قبل از تزریق بوتاکس زیر بغل برای مراقبت های تزریق زیر بغل از پزشک متخصص خود هم مشورت بگیرید تا بهترین نتیجه را از botox injection زیر بغل خود بگیرید.

 

نتایج ناشی از تزریق بوتاکس زیر بغل

انجام تزریق بوتاکس به زیر بغل نیاز به صرف زمان زیادی ندارد و پزشک متخصص می تواند تنها در 10 دقیقه botox injection زیر بغل را انجام دهد.

پس از انجام botox injection زیر بغل شما می توانید به فعالیت های روزمره خود را با توجه به نکات مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به زیر بغل گفته شده انجام دهید.

بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل ممکن است 2 تا 7 روز طول بکشد تا شما بتوانید تاثیر botox injection زیر بغل را مشاهده کنید.

خشکی زیر بغل هم ممکن است تا دو هفته بعد از تزریق بوتاکس به زیر بغل ادامه داشته باشد تا از دوباره غدد عرق زیر بغلتان شروع به فعالیت کند.

طبق تحقیقات انجام شده توسط پزشکان متخصص گفته شده اثرات تزریق بوتاکس به زیر بغل دائمی نیست و می تواند از 4 تا 14 ماه ادامه داشته باشد حتی در برخی موارد ممکن است به 16 ماه هم برسد.

با توجه به موقتی بودن botox injection زیر بغل برای این که از تعریق شدید مجدد جلوگیری کنید لازم است تزریق بوتاکس به زیر بغل را به طور مکرر در فواصل 7 تا 16 ماه انجام دهید.

انجام مکرر تزریق بوتاکس زیر بغل تاثیر بیشتری بر خشکی زیربغلتان خواهد گذاشت و تعریق کمتری خواهید داشت.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو مارال” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت تزریق بوتاکس خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02144120537 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد